Press "Enter" to skip to content

Sveikai – tai nereiškia brangiai

Sveikai – tai nereiškia brangiai. Taip galima būtų atsakyti visiems tiems, kurie savo nenorą keisti prastus mitybos įpročius teisina tuo, jog sveikai maitintis jiems per brangu. Na, taip už tą pačią pinigų sumą prastos kokybės maisto galima nusipirkti kur kas daugiau, negu geros kokybės ir, žinoma, kur kas sveikesnio maisto. Tačiau dažniausiai tas didelis kiekis menkaverčių produktų nesuteikia nė pusės mūsų organizmui būtinų vitaminų ir mikroelementų, bet vietoj to su kaupu aprūpina tuščiomis kalorijomis, kurios ilgainiui virsta papildomais kilogramais.

Štai keletas paprastų patarimų, kaip sveikiau maitintis, nedidinant išlaidų maistui:

1. Vartokite daugiau “vegetariško” maisto.

Ankštinės daržovės (pupos, lęšiai, žirniai, avinžirniai) yra puikus baltymų (proteino) šaltinis, kainuojantis mažiau negu mėsa, ir kartais galintis ją atstoti. Ryžiai, grikiai, daržovės taip pat yra maistas, o ne tik priedas prie mėsos, kuris “nesiskaito”. O nemokantiems ir nežinantiems, kaip skaniai paruoši virtas kruopas, rekomenduojame apsilankyti valgo.me portale, paspaudus šią nuorodą: Virtos kruopos.

2. Pirkite “urmu” ilgai negendančius produktus.

Prekybos centrai reguliariai skelbia akcijas, kurių metu geresnės kokybės produktų galima nusipirkti už reguliarią prastesnių produktų kainą. Tai kodėl gi tuo nepasinaudojus, ir ryžių, avižų, itališkų, iš kietagrūdžių kviečių pagamintų, makaronų neįsigijus daugiau?

3. Daugiau ląstelienos.

Daugiau ląstelienos, mažiau rafinuoto cukraus. Arba kitaip – daugiau augalinės kilmės produktų, mažiau stipriai apdoroto, perdirbto, daug cukraus ir hidrogenizuotų riebalų turinčio maisto. Pastarasis suteikia mums daug tuščių kalorijų, mažai  naudingųjų maistinių medžiagų ir labai trumpalaikį sotumo jausmą, taip tik padidindamas išlaidas maistui, vitaminams, papildams ir didesnio dydžio rūbams.

Tuo tarpu vaisiuose, daržovėse ir riešutuose gausu ląstelienos, todėl jie greitai užpildo mūsų skrandį ir suteikia sotumo jausmą, todėl nekyla nuolatinio noro ką nors kramsnoti, taigi ir pirkti daugiau.

4. Dėkitės pietus ir sveikus užkandžius į darbą.

Tai bus naudinga ir sveikatai, nes visada tikrai  žinosite ką valgote, ir piniginei, nes tai bet kuriuo atveju pigiau negu pietauti kavinėje ar restorane.

5. Visuomet po ranka turėkite vandens.

Paskaičiuota, kad per dieną žmogui reikia išgerti vidutiniškai apie 2,5 litro vandens. Visuomet nešiokitės su savimi buteliuką vandens, kad ištroškus nekiltų pagundos nusipirkti saldžių gazuotų (arba negazuotų) gėrimų, kurie, beje, ir kainuoja brangiau negu vanduo.

Straipsnį paruošė valgo.me komanda.